Bayat mısıra sinirlenip kendi işini kurdu: 18 yılda 40 bin mısır sattı
- 19 May
- 1 dakikada okunur
İstanbul'un Fatih ilçesinde, Eminönü'nde yediği bayat mısırın tadı damağında kalan Dursun Öztürk (64), bu olayın ardından kendi mısır tezgahını açmaya karar verdi. 18 yıldır bu mesleği sürdüren Öztürk, günde ortalama 15 mısırla başladığı işini, şimdilerde yılda 40-50 bin adet mısır satacak kadar büyütmüş durumda.

Mesleğinde insan sağlığını ön planda tuttuğunu vurgulayan Öztürk, 'Akşama kadar kalan mısırı kesinlikle satmam, hayvanlara veririm. Milletin sağlığıyla hayatta oynamayız.' diyerek kalitesinden ödün vermediğini belirtiyor.
EMİNÖNÜ'NDE YAŞANAN OLAY İŞİN BAŞLANGICI OLDU
Seneler önce Eminönü'nde bir tezgahtan mısır aldığını ve aldığı mısırın bayat çıkması üzerine tezgah sahibiyle yaşadığı diyaloğu unutamadığını aktaran Öztürk, 'İnsanlara kötü mısır satıyorsunuz' demesi üzerine, tezgah sahibinin 'Senden para istemiyorum, kaybol git' yanıtını aldığını anlatıyor. Bu olayın kendisinde büyük bir etki yarattığını ve 'Ben bu işi daha iyi yaparım' diyerek yola çıktığını ifade ediyor.

EŞİNİN DESTEĞİYLE BÜYÜTTÜĞÜ İŞİNDE YALNIZ KALDI
Eşinin tam desteğiyle bir piknik tüpü ve 15 mısırla işe başladığını söyleyen Öztürk, ilk gün sattığı mısırların ardından kalanları eve götürdüğünü belirtiyor. Daha sonra odun ateşinde mısır pişirmeye karar verdiğini ve eşiyle birlikte bir arsa kiralayarak bu işi büyüttüğünü anlatıyor. Ancak en büyük destekçisi olan eşi Zeynep Öztürk'ü 2024 yılının Temmuz ayında geçirdiği kalp krizi sonucu kaybeden Öztürk, 'Onunla birlikte yıllarca omuz omuza çalıştık. O olmayınca hiçbir şeyin tadı kalmadı ama tezgâhı kapatmadım.' diyerek yaşadığı derin üzüntüyü dile getiriyor. Kendisini 'Ordulu Dursun Dayı' olarak tanıyan müşterilerine hizmet etmeye devam ediyor.



Yorumlar